!

att skratta är att riskera att verka löjlig
att gråta är att riskera att verka sentimental
att sträcka ut handen mot en annan människa är att riskera att bli involverad
att uttrycka sina känslor är att riskera att visa upp sitt rätta jag
att leva är att riskera att dö
att försöka är att riskera att misslyckas
man kanske undviker lidande och sorg, men man kan inte lära, känna, förändras, växa, älska, leva
att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka
att hoppas är att riskera att bli besviken
men man måste våga ta risker, för den största risken här i livet är att inte riskera någonting
den som inte riskerar någonting, åstadkommer ingenting, ser ingenting, har ingenting och är ingenting
den kan inte lära sig någonting, inte känna någonting, inte förändras, inte växa, inte leva, inte älska och inte älskas
med dessa orden ska jag leva mitt liv
jag ska ta fler risker, jag ska leva, känna, förändras, växa, älska och älskas


Kommentarer

Här kommenterar du:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0