Vi har alla samma vän - Hoppet

Visst vore det skönt att bara försvinna ibland?
Att bara glömma verkligheten som får en att må dåligt och rymma bort från allt.
Vad ska man göra när det inte finns någon som helst ork kvar i kroppen?
Man säger att det sista som lämnar människan är hoppet.
Jag håller fast vid det.
Hoppet har man kvar längst.
När allt annat försvinner och känns skit så har man hoppet kvar om att bättre tider ska komma.

Eller har jag fel nu?

Men o andra sidan...
När kommer dem bättre tiderna?
Hur länge orkar man vänta?
Hur länge håller hoppet en vid liv?

Det har jag ingen aning om, men jag vet att man kan leva på endast sitt hopp bra länge.
Så alla ni människor som mår dåligt out there.
Ge inte upp.
Låt inte det som trycker ner er vinna och ta över er helt.
Håll kvar vid hoppet.
Det är eran bästavän och kommer alltid vara.
För den dagen som hoppet lämnar er, är dagen ni dör.


Kommentarer
Postat av: girlsofsweden

Nu har vi här på Girlsofsweden en frågestund så ta chansen att fråga vad du vill, vi svarar på allt! (L)

http://goos.blogg.se/2009/october/fragestund.html



Följ oss gärna med bloglovin så följer vi er!

2009-10-06 @ 13:58:03
URL: http://goos.blogg.se/

Här kommenterar du:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0