Saknar dig världens finaste Alice

Du sa det skulle ordna sig, att allt skulle bli bra
Men du lämnade livet, och du lämnade mig kvar
Allting ser inte likadant nu för tiden
Jag är ganska lycklig men jag saknar dig i livet

Du var en människa som ville alla gott
Men det var ingen som förstod, jag önskar dom förstått
Dom borde gett dig kärlek istället för hat
Men nu är de borta vännen, kommer aldrig tillbaks

Nu finns de bara minnen kvar, för du försvann
Jag försökte finnas där, ge en hjälpande hand
Men inget hjälpte till, din önskan blev sann
Du somnade förevigt, och jag saknar dig ibland

Svåra studer har paserat, utan dig bredvid
Jag försökte hjälpa dig, fan kunde du inte se det?
Om jag fick bestämma skulle du ha stannat här på jorden
Det går inte en dag utan tankarna om dig
Om jag kunnat rädda dig, jag känner skulden i mig.
Varje nionde januari, tänder jag tusen ljus
För att hedra den du är och den du var förut

Jag önskar att det aldrig hänt, den där dagen
Fick ett samtal på kvällen, hela natten låg jag vaken
Jag tänkte på vart du skulle komma efter livet
Jag vet inte vart du finns, men jag fortsätter och skriver
Vill att du ska veta, vi saknar dig fortfarande
Vill ha ett svar varför, men ingen kan förklara det
Men jag ber för dig i himelen och hoppas att du trivs där
För utan dig här, är det inte samma värld.


Kommentarer

Här kommenterar du:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0