"Skriva av sig stund"

Du brukade kalla mig ängel,
Men om du bara visste, att det är dina vingar som sitter på min rygg.
Ingen är som du. Det måste vara menat att bli vi. 

Jag vet att det är en livstid. Det låter kanske naivt och barnsligt.
Men det jag känner för dig är så vacker kärlek att jag får änglarna att gråta.
Du vet själv att jag inte är någon som slänger tomma ord omkring mig.
Jag älskar dig. Jag älskar dig i en eviget.
Jag dör lite varje gång jag är i din närhet.
Jag dör lite varje gång din blick rör mig.
Jag dör lite av tanken att du är förbjuden frukt.
Men framför allt så dör jag för dig.

Du lärde mig att räkna hjärtats alla slag. Du lärde mig allt om kärlek och vad det innebär.
Jag minns mig säga en gång: Ordet lycka räcker inte till, det räcker inte till. Jag håller kvar vid dem orden.
Det jag känner hos dig är mer än lycka. När du kysser mig vill jag falla ner på knän och gråta lyckans tårar.
Salta varma tårar av en känsla starkare än all lycka i världen.
Du är den vackraste jag vet. Du är vacker älskling.
I dina djupa ögon kan jag se all din såbarhet och alla dina hemligheter.
Tror det skrämmer dig en aning att jag känner dig bättre än många andra som du haft nära dig hela ditt liv. Tänker aldrig förlora dig igen. Jag vet att ibland tar min stolthet över, men det blir bara till misstag.
Det bästa jag någonsin gör är när jag sjunkar lågt ner och är hos dig. Du är en förbjuden skönhet.
Vågar inte säga ditt namn, jag viskar det istället, så att ingen hör.
Och även om du just nu känns långt borta, så vet jag. Jag vet att du är precis här hos mig. I djupet av mitt hjärta.


  





Kommentarer

Här kommenterar du:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0