Ta ett djupt andetag...

det kan vara ditt sista.

 

2003 fick jag en ny vän. Hon hette Alice. Vi var ganska lika jag och hon. Vi kunde prata om saker ingen förstod, vi var den sortens vänner som förstår varandra genom ögonen. Vi två blev starka när vi var tillsammans.
Men jag flyttade från henne till en helt ny stad. Det blev väldigt sällan att vi kunde ses, vi båda hade fått nya liv, men än så hade vi den där styrkan kvar. Styrkan som kallas vänskap.
Jag hade inte träffat Alice på nästan 2 år, vi hade bestämt att ses i sommar.

Den 9 januari 2010 klockan tre hände en olycka.
Jag fick ett samtal senare på kvällen där dem sa att min vän Alice inte längre fanns kvar.
Rattfylleri hade tagit min väns liv. Man har fortfarande inte fått tag på kvinnan som körde på Alice.
Alice blev bara 17 år.
Och jag fick aldrig träffa henne en sista gång.


Kommentarer

Här kommenterar du:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0